Ahad, 24 Januari 2010

PM lancar Klinik 1Malaysia di PPR Lembah Subang

Keterangan gambar:

NAJIB Tun Razak bertanya khabar seorang warga kurang upaya, Samsudin Mandak, 70, selepas merasmikan Klinik 1Malaysia di PPRT Taman Putra Damai, Lembah Subang, Selangor. – BERNAMA

PERDANA MENTERI Datuk Seri Najib Tun Razak melancarkan Klinik 1Malaysia di Kampung Kerinchi, Kuala Lumpur dan serentak dengan itu juga sebanyak 50 lagi klinik serupa memulakan operasinya.

Kehadiran klinik itu yang bertepatan dengan gagasan 1Malaysia iaitu ‘Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan’, tentunya menggembirakan rakyat jelata kerana kedudukannya yang dekat dengan kediaman mereka, selain dapat menjimatkan kos mendapatkan rawatan kesihatan.

Sementara itu, Dato' Seri Najib juga turut merasmi seterusnya melancarkan Klinik 1Malaysia di PPR Lembah Subang.

Majlis pelancaran Klinik 1Malaysia di PPRT Subang, dihadiri lebih 2,000 ribu penduduk dan warga sekitarnya.

Klinik 1Malaysia adalah idea dari YAB Perdana Menteri bagi mengurangkan bebanan rakyat dan mengutamakan kesihatan rakyat.

Satu usaha terbaru kerajaan kepada golongan rakyat kurang berkemampuan.

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kerajaan akan memperkenalkan perkhidmatan klinik komuniti yang dinamakan Klinik 1Malaysia di kawasan bandar, seperti klinik desa di luar bandar dengan peruntukan RM10 juta.

Jadi bagi warga Penduduk Pangsapuri Taman Subang Impian, yang ingin mendapatkan rawatan, sila berkunjung ke sana atau di Klinik 1Malaysia berdekatan.

Tiada ulasan: