Ahad, 10 Januari 2010

Mesyuarat Bulanan AJK Siri 1/2010


MESYUARAT bulanan AJK Persatuan Penduduk Pangsapuri Taman Subang Impian (PPPTSI) siri Pertama Januari/2009, berlangsung dengan jayanya.

Seramai 14 ahli Jawatankuasa, termasuk Pengerusi, Timbalan Pengerusi, Setiausaha dan Bendahari PPPTSI menghadiri mesyuarat AJK siri Pertama bulan Januari 2009.

Mesyuarat yang diadakan di Dewan Komuniti Pangsapuri Taman Subang Impian, berlangsung selama lebih dua jam pada 8 Januari 2009, malam Jumaat lalu dimulai dengan kata-kata aluan oleh Pengerusi PPTSI, Sdr Wan Lokman Wan Yusof (gambar, kiri) seterusnya pembentangan laporan kewangan 1 Januari 2009 hingga 31 Dismeber 2009 oleh Bendahari PPPTSI, Sdr Firdaus.

Laporan kewangan menunjukan baki terakhir wang pada 31 Disember 2009 ialah sebanyak RM1,837.82 sen.

Penyata laporan kewangan akan diedarkan untuk maklumat ahli persatuan menerusi tampalan di papan kenyataan setiap blok, mulai minggu depan, insya-Allah.

Selain pembentangan laporan kewangan 2009, turut dibincangkan mengenai aktiviti yang bakal diadakan sepanjang tahun 2010. Kesemua AJK memberi pandangan dan sokongan padu kepada beberapa perancangan yang akan bermula, Mac ini.

Biro Sukan dan Rekreasi, merancang memulakan aktiviti perlawanan bola tampar. Dua pengerak utama biro ini, Sdr Muhammad Fahmi Ahmad dan Sdr Muzamir Ali, berharap kejohanan mini Liga Bola Tampar 2010 dapat diadakan seperti yang dirancangkan.

Menurut Sdr Amir, Liga Bola Tampar itu nanti akan disertai 6 hingga 8 pasukan terdiri dari penduduk taman. Setakad ini enam pasukan sudah menyatakan hasrat untuk menyertai pertandingan ini yang bakal diadakan pada 17 Januari 2010, hari Ahad, bermula jam 8.30 pagi di belakang Dewan Komuniti Pangsapuri Taman Subang Impian.

Bayaran RM35 dikenakan sebagai pendaftaran bagi setiap pasukan terdiri dari tujuh pemain. Hadiah berupa hamper akan menjadi rebutan kepada juara, naib juara dan tempat ketiga selain hadiah saguhati.

Pada masa yang sama Sdr Fahmi mensyorkan diadakan Sukaneka PPPTSB pada minggu pertama bulan Jun depan sempena cuti sekolah penggal kedua iaitu pada 5 Jun 2010., hari Sabtu. Sukaneka PPPTSI bakal diadakan di padang berdekatan yang lebih luas dan mampu menampung berbagai acara yang disediakan nanti.

Sementara itu Setiausaha PPPTSI, Sdr Ahmad Rizal Isnin, mencadangkan diadakan majlis Malam 1000 Impian di Dewan Komuniti Taman Subang Impian, pada malam 5 Jun 2010, hari Sabtu.

Pada malam itu nanti turut diadakan majlis penyampaian hadiah kepada pemenang Sukaneka selain cabutan bertuah, acara karaoke, pertandingan Sehati berdangsa dan sebagainya.

Tetapi sebelum itu, Sdr Rizal mencadangkan diadakan Hari Keselamatan yang membabitkan Pasukan Bomba dan Penyelamat, Polis DiRaja Malaysia (PDRM), RELA dan Pasukan Ambulan dan Kecemasan.

Tujuan diadakan aktiviti ini adalah bagi membuat persiapan menghadapi situasi kebakaran, penyelamatan mangsa dan rawatan kecemasan. Program ini dirancang pada hari Sabtu, pada tarikh yang belum ditetapkan. Pembabitan seluruh warga penduduk, adalah dialu-alukan.

Turut mendapat persetujuan AJK cadangan Setiausaha mahu mengadakan Mesyuarat Agung Tahunan PPPTSI pada Februari atau Mac ini. Namun tarikhnya belum ditetapkan dan akan diberitahu kepada ahli PPPTSI, dua minggu lebih awal dari tarikh mesyuarat diadakan.

Pengerusi PPPTSI turut mengingatkan jadual kerja-kerja gotong royong pada tahun ini dapat dilaksanakan dua kali iaitu pada awal Mac dan Ogos, sempena sambutan Hari Kemerdekaan yang ke-53.

Seperti biasa, Biro Pendidikan dan Ekonomi yang dipimpin Sdr Zaini Zaa dan Sdr Chiew Keng Swee akan meneruskan aktiviti Motivasi Pelajar Cemerlang UPSR, PMR dan SPM bermula cuti sekolah penggal pertama Mac ini diikuti bulan Jun dan September 2010.

Selain itu, juga diadakan Bengkel Jati Diri menerusi malam berkhemah untuk kanak-kanak dan remaja lelaki dan perempuan yang diadakan pada Jun depan selain pada siang harinya diadakan pertandingan acara perseorangan main Dam Aji dan Bacaton.

Biro Keselamatan yang dipimpin oleh Sdr Mohd Fauzi Mat Isa dan Sdr Mazlan Che Hassan mencadangkan dari masa ke semasa diadakan pemantauan PATI di Taman Subang Impian yang membabitkan Imagrasen, Polis, RELA dan pihak berkuasa tempatan.

Ini kerana terdapat dakwaan warga PATI yang tinggal di Taman Subang Impian berdasarkan kehadiran mereka yang disyaki berlindung di rumah sewaan.

Pemimpin Biro Wanita dan Keluarga, Puan Noraini Mat Isa dan Danny Kyairoen Nisa, merancang mahu mengadakan Sambutan Hari Ibu dengan mengadakan ceramah kekeluargaan, pada pertengahan tahun ini oleh penceramah undangan.

Turut dirancangkan bengkel Tarian Poco Poco pada setiap malam Sabtu dan Ahad di Dewan Komuniti Taman Subang Impian selain pertandingan memasak resipi pilihan yang turut dihadiri Chef popular.

Juga Biro Wanita dan Keluarga merancang membawa ahli wanita yang berminat menyaksikan rakaman siaran Motivasi Keluarga Bersama datuk Dr Fadzilah Kamsah di Studio 1 Astro, pada masa akan datang.

Tiada ulasan: