Ahad, 5 Julai 2009

Rayuan!



Minta Buaian Taman Permainan diganti atau diperbaiki segera...
salam sejahetara.
Inilah yang sedang berlaku, di padang taman permaianan Taman Subang Impian, dua kanak-kanak ini terpaksa menelan air liur dan sekadar dapat memegang tali buaian yang sudah berzaman rosak dan tidak berganti.
Ibu bapa yang ditemui pernah meluahkan isi hati memohon Badan Pengurusan Bersama Taman Subang Impian mengambil tindakan segera demi anak-anak mereka dapat bermain dengan gembira.
Desakan ini wajar diambil tindakan segera memandangkan perkara ini sudah lama disuarakan di dalam mesyuarat persatuan dan Badan sejak sekian lama.
Komen anda?
Emel dari penggunjung blog ini disiarkan agar mendapat perhatian dari pihak yang berkenaan.
shara eddysha9
Assalaimualaikum ...
Ya,taman mainan di Subang Impian harus digantikan dan dinaik tarafkan utk kemudahan semua. Apabila saya pindah rumah tahun 2007 (block E) memang amat mengecewakan melihat keadaan padang mainan, bila hujan abis berlumpur.
Tiada kemudahan langsung... takan pandang lihat aje ..atau biro2 semua tak ada langsung keprihataan utk membaiki dan menyediakan tempat riadah cantik dan selesa.
Maaf ya saya cakap dari saluran wang asyik ke surau ada baik di salurkan sedikit ke taman riadah yg mana bole di gunakan oleh semua pihak. Ini kerana taman riadah subang impian amat kusam sekali dan kesian utk anak2 bermain.
Saya cadangkan buat semula taman dengan
1. tempat mainan baru yg dimana buaian dan mainan lain di letak tempat kaki berwarna hitam agar anak tak jatuh bila main (kalu bole biar besar cth kat taman reakasi)
2.tempat pangkin berbumbung utk ibu ngan anak kecil beriadah kesian kat anak2 yg kecik berdukung berpanas
3.tempat laluan berbatu utk refeklogi so ibu2 ngan bapa2 penat keje boleh bersenam
4. Tong sampah --kalu tak merata dorang buang sampah.
Dengan ini barulah ada semangat kejiranan ngan adanya taman riadah utk penduduk.
Salam. - (szwawa9@yahoo.com)

1 ulasan:

zaini zaa, biro pendidikan & ekonomi berkata...

salam.
memang wajar diambil perhatian 100 peratus. jangan biarkan orang ramai bersangka buruk dan mempersoalkan kemampuan mereka yang bertanggungjawab!