Sabtu, 27 Mac 2010

Sihat, cantik apabila sertai kelas tarian senamrobik

DEMI menjaga dan mengekalkan tubuh badan yang cantik serta sihat, ramai dari kalangan suri rumah dan gadis remaja, tidak melepaskan peluang, menyertai kelas tarian senamrobik.

Sejak diadakan kelas ini tiga bulan yang bulan lalu, 25 peserta sudah mendaftar bagi mengikuti kelas ini. Setakad ini, peserta sudah mempelajari tarian yang menggunakan lima lagu popular.

Latihan tarian senamrobik diadakan setiap malam Jumaat dan Sabtu, bermula jam 8.30 malam dan berakhir jam 10 malam di Dewan Komuniti Subang Impian, Jalan Zuhal.

Kelas tarian senamrobik ini, diilhamkan oleh Puan Nisa dan Puan Noraini, ahli jawatankuasa Biro Wanita dan Keluarga, Persatuan Taman Subang Impian, bagi memenuhi aktiviti biro ini sepanjang tahun.

Menurut Puan Nisa, setiap peserta dikenakan bayaran RM12 sebulan dan akan mendapat tunjuk ajar dari guru berpengalaman dalam tarian senamrobik, Cik Eida setiap minggu.

“Tujuan aktiviti ini diadakan adalah mengisi masa terluang suri rumah, wanita dan gadis remaja pada hujung minggu.

“Dengan menyertai kelas ini, peserta bukan sahaja boleh menari mengikuti muzik dengan baik malah dapat mengekalkan tubuh badan yang sihat dan cantik,” kata Puan Nisa, ketika ditemui baru-baru ini.

Tambah Puan Nisa lagi, hujung tahun ini akan diadakan pertandingan tarian senamronik dan setiap peserta yang pernah mengikuti kelas ini berpeluang menyertainya sekaligus diuji kemampuan mereka.

Kelas tarian senamrobik ini sentiasa terbuka kepada sesiapa yang beminat termasuk kalangan peserta lelaki dan juga mereka dari luar kawasan. Kepada yang berminat mengikuti kelas ini, hubungi Puan Nisa, 019-3877293 untuk mendapatkan maklumat lanjut.

Keterangan gambar: Seorang peserta tidak melepaskan peluang bergambar bersama jurulatih tarian, Cik Eida.



keterangan gambar: Peserta yang mengikuti kelas tarian senamrobik bergambar ceria bersama guru tarian.


Tiada ulasan: